Skuteczna lista kontaktów w MLM

Skuteczna lista kontaktów w MLM

Marketing sieciowy wymaga wielu umiejętności interpersonalnych oraz organizacji. Aby nasza kariera w MLM była sukcesywna musimy wiedzieć, jakie narzędzia przyniosą nam klientów oraz dodatkowe korzyści. Stworzenie listy kontaktów to niejednokrotnie pierwszy etap pracy w większości firm zajmujących się marketingiem sieciowym. Warto wiedzieć więcej na ten temat, aby umieć przygotować wartościowy dokument, który nie będzie nas ograniczał w działaniach, a poszerzy nasze możliwości.

Lista kontaktów – zbędny dodatek?

Na początku kariery w MLM może nam się wydawać, że prośba o stworzenie swojej listy kontaktów osób, które znamy jest bezwartościowe. Przecież doskonale odnajdujemy się w liście znajomych i zawsze możemy do nich zadzwonić. Jak się okazuje, sporządzenie takiej listy może przynieść wiele korzyści. Ważne jest jednak nasze podejście do tego tematu, jak też zaangażowanie oraz rzetelność. Spisanie wszystkich osób, które znamy i podjęcie kontaktu w celu nawiązania relacji biznesowej, może być stratą czasu. Z pomocą przychodzi nam tutaj odpowiednia segmentacja danych.

Dowiedz się więcej o MLM —>

Pobierz poradnik <--- (otwiera się na nowej zakładce)">—> Pobierz poradnik <—

Jak spisać listę kontaktów?

Jak już wspomnieliśmy powyżej, zapisanie każdej osoby po kolei bez analizy potencjały może być bezwartościowe. Warto jednak zapisać jak największą ilość kontaktów. Ważne jest, to co zrobimy w dalszej kolejności. Jak niejednokrotnie powtarza się w marketingu, segmentacja danych w odpowiednim kontekście jest kluczowa. Dlatego też warto zastanowić się, jaka jest nasza właściwa grupa docelowa. Być może produkt jest dedykowany wyłącznie kobietom dojrzałym. Dzięki temu wiemy kogo na naszej liście wyróżnić. Na podanym przykładzie, możemy kontaktować przede wszystkim z daną grupą demograficzną, jaką są kobiety po 40 roku życia, ale również do ich partnerów, czy innych osób z ich otoczenia. Dzięki temu nie stracimy żadnej okazji do sprzedaży naszego produktu. Pozostałe osoby możemy zachować jako koło ratunkowe. W końcu nie wiemy, czy przypadkiem nie będą potrzebowały tego rodzaju usług na przykład na prezent dla kogoś.

O czym nie należy zapominać?

W tworzeniu listy kontaktów w MLM warto pamiętać, aby nie zamykać się na nowe możliwości. Trzeba również wiedzieć, że jej początkowa wielkość nie jest wcale najistotniejsza. Słynna zasada Pareta mówi w końcu o tym, że 20% podmiotów zapewnia nam 80% dochodu. Dlatego też to nie długość a jakość listy czyni ją bardziej wartościową. 

Innym istotnym elementem jest niezamykanie jej w pierwotnej wersji, co może doprowadzić nas szybko do “ściany”. Warto do niej dopisywać kolejne osoby, które pojawiły się na przykład z polecenia. Ma to szczególne znaczenie, jeżeli szukamy partnerów biznesowych do naszej sieci. Rozbudowana lista kontaktów o polecone osoby może znacznie zwiększyć jej skuteczność. Ludzie pozyskani w ten sposób są już zaznajomione z daną marką i wyrażają nią zainteresowanie. Dlatego też współpraca z nimi będzie o wiele łatwiejsze. Skuteczna lista kontaktów nigdy się więc nie kończy, a jej twórcy przynosi liczne korzyści.

O autorze

Napisz komentarz