Lejek sprzedażowy w MLM

Lejek sprzedażowy w MLM

Lejki sprzedażowe są nazywane także tunelem lub lejkiem zakupowym. Tak naprawdę to nic innego, jak proces, który powinien doprowadzić potencjalnych klientów do dokonania określonego zakupu. Lejek uwzględnia także różne etapy, na których znajduje się odbiorca i wskazuje co trzeba dokonać, aby przejść z nieświadomości na temat danej oferty do zastanowienia się nad jej realizacją. 

Jak powstaje lejek sprzedażowy?

Takie zjawisko najlepiej sobie wyobrazić jako lejek. Na samej górze, tam, gdzie jest najszersza przestrzeń jest budowanie świadomości konsumentów i pozyskiwanie ich uwagi. W tym etapie trzeba pokazać siebie od jak najlepszej strony, aby przyciągnąć do siebie jak największą ilość osób. Dobrym rozwiązaniem jest prowadzenie transmisji na Facebooku lub innej stronie.

Kolejny etap lejka, wymaga postawienia się na chwilę w sytuacji potencjalnego klienta. Dowiedział się on o istnieniu firmy, ma świadomość treści, które zostały przygotowane, jednak potrzebuje jeszcze więcej, aby skorzystać z oferty! Trzeba go koniecznie bardziej zainteresować i zostawić go z pewnymi pytaniami bez konkretnych odpowiedzi. Wszystko po to, aby przekuć zainteresowanie w zaangażowanie. Warto zaproponować potencjalnym klientom coś więcej, jakiś ekstra dodatek np. produkt na próbę lub promocje. 

MLM – prosta droga na szczyt

Po pozytywnym przejściu drugiego etapu klient jest już coraz bliżej zakupu. Teraz trzeba popracować nad jego zaufaniem. Można rozszerzyć wcześniejsze darmowe bonusy, aby klient mógł zobaczyć namacalne efekty pracy. Warto też powołać się na swoje wcześniejsze sukcesy. Niektóre osoby, w tym momencie decydują się także na mniejszą sprzedaż. Oferują osobie zainteresowanej jakiś mniejszy produkt w bardzo atrakcyjnej cenie, aby przekonać ją do dokonania większego zakupu.

Na samym końcu lejka, w jego najwęższym, szczytowym punkcie znajduje się upragniona nagroda! Udana sprzedaż usługi lub produktu. Jednak bardzo ważne jest to, aby pamiętać, że na sprzedaży wcale nie można poprzestać. Koniecznie trzeba w dalszym ciągu dbać o klienta. Obsługa posprzedażowa ma istotne znaczenie i pozwala z klientów, którzy okazjonalnie skorzystali z oferty, zrobić prawdziwych fanów! Każda osoba, która dotarła na dół lejka sprzedażowego w dalszym ciągu potrzebuje pomocy i opieki!

Aby stworzyć lejek sprzedażowy w marketingu sieciowym, trzeba przejść przez 4 znaczące kroki. Pierwszy z nich to zbudowanie świadomości i dotarcie do odbiorców poprzez ciekawe materiały, drugim krokiem jest wzbudzenie zainteresowania, przekazanie ciekawych wartości, aby stworzyć trwalszą relację. Trzeci krok to nic innego jak zbudowanie zaufania i pokazanie potencjalnym klientom, że dane rozwiązanie ma wiele walorów. Ostatnim krokiem jest udana sprzedaż. Trzeba zadbać o swojego klienta również po dokończeniu sprzedaży. Wszystko po to, aby został on na dłużej i w dalszym ciągu interesował się produktami oferowanymi przez firmę. 

O autorze

Napisz komentarz