Kurs online – czy to się opłaca?

Kurs online – czy to się opłaca?

Czy myślałeś kiedyś nad zakupem kursu przez Internet, dzięki któremu poszerzysz swoje kompetencje, zgłębisz wiedzę ekspercką w interesującym Cię temacie? A może sam posiadasz informacje, jakimi mógłbyś się podzielić z innymi? Obecnie w przestrzeni online krąży cała masa różnego rodzaju kursów. Czy więc w takim gąszczu uda się jeszcze znaleźć miejsce dla siebie?

Znajdź niszę

Można kupić gotowy kurs online, ale można także stworzyć własne szkolenie, które będzie na Ciebie zarabiać. Najlepiej sprzedają się dziś tematy, które dotyczą związków, zwierząt, rozwoju osobistego czy biznesu online. Efektywność, zarabianie w Internecie lub produktywność to zagadnienia poszukiwane przez większość żądnych wiedzy Internautów.

Ile kosztuje stworzenie własnego kursu?

Przede wszystkim ochłoń, ponieważ początek wcale nie musi być kosztowny. W zależności od formy kursu, jaką zakładasz, poniesiesz koszty redakcji i korekty tekstu lub nagrania, jeśli myślisz o kursie video. Ta druga forma już w założeniu jest droższa, ponieważ wymaga bardziej zaawansowanej oprawy, jak choćby skorzystanie ze sprzętu typu mikrofon, kamera itp. Większa trudność będzie związana z jego sprzedażą. Tutaj należy wziąć pod uwagę koszty marketingu, reklamy, aby go wypromować. Wcześniej jednak konieczna będzie jakaś platforma sprzedażowa, która udostępni nam sprzedaż kursu. Aby ominąć koszty, warto zacząć sprzedawać poprzez zamkniętą grupę na Facebooku. W przypadku rosnącej liczby chętnych, dobrze jest wykupić kilka wtyczek w platformie WordPress, jak np. WpIdea. W ten sposób już za 500 zł Twoja strona internetowa może się zmieć w dość profesjonalną platformę sprzedażową. Omijasz wówczas ogromne koszty wykonania tego zadania na zlecenie, które sięgają nawet kilku tysięcy złotych.

Marketing i reklama

Pamiętaj, że nikt nie kupi kursu online od osoby, o której nic nie wiadomo. Dlatego wraz z opracowaniem materiałów szkoleniowych, powinieneś(aś) zadbać o stworzenie swojego wizerunku od podstaw. Dobrze jest zaznaczyć swoją obecność w sieci, choćby poprzez własny kanał na YouTube, stronę internetową czy profil społecznościowy. Konieczne jest budowanie swojej osoby jako eksperta. Można skorzystać także z płatnych reklam Google czy na Facebooku.

Afiliacja

Jedną z najlepszych ścieżek dotarcia do potencjalnych odbiorców kursów i szkoleń online są programy afiliacyjne. Współpracując z partnerami osiąga się najlepsze efekty sprzedażowe. Osoby, które będą polecać Twój kurs, umieszczać jego linki na własnych stronach WWW, otrzymają prowizję od ich sprzedaży. Każda ze stron zyskuje: Ty sprzedajesz kursy, a partnerzy cieszą się prowizją od poleceń.

Nie wszystko jest na sprzedaż

Dobrym pomysłem, szczególnie na początku przygody z kursami online, jest zaoferowanie klientom fragmentu, kilku lekcji lub nawet całego szkolenia za darmo. Jeśli będzie to wiedza przydatna, a treść przystępna i dobrze opracowana, to na pewno zyskasz wielu klientów, a być może nawet lojalnych odbiorców kursów. To jak? Czy jest to dobry sposób zarobkowania dla człowieka kreatywnego, takiego jak Ty?