Jak zarabiać na Instagramie i Facebooku?

Jak zarabiać na Instagramie i Facebooku?

Ostatnio obserwujemy duże zainteresowanie zarabianiem przez internet. Praca zdalna zyskuje na popularności, jednak zarobkowanie w sieci nie jest niczym nowym. Social Media od wielu lat przynoszą spore dochody tym, którzy potrafią je wykorzystać do własnych celów. Jak więc to zrobić?

Instagram i Facebook

Facebook oraz Instagram to najpopularniejsze platformy, które potrafią przynieść spory zysk. Są zdecydowanie najchętniej odwiedzane. W styczniu 2019 roku korzystało z nich 3,25 miliarda ludzi, czyli aż 42% całej populacji globu. Z Facebooka każdego dnia korzysta aż 1,59 miliarda ludzi.

W Polsce przekłada się to na 18, 3 miliona ludzi (dane za październik 2019). Ponad 30% z nich to osoby w grupie wiekowej 25-34 lata. Czy potrafisz sobie więc wyobrazić, jak wielki tkwi w nim potencjał? Nie ma chyba żadnej innej platformy, w której można by się reklamować z większą efektywnością, aniżeli Facebook oraz Instagram. Oczywiście, jest też Twitter i rosnący w siłę Tik Tok, aczkolwiek wciąż nie zajmują pierwszej pozycji.

Afiliacja, jako sposób zarobkowania

Umieszczanie linków afiliacyjnych w postach na Facebooku jest banalnie proste. Jasne, że musisz posiadać pewne grono odbiorców obserwujących twoje konto fanów, trafiać do wielu jego użytkowników, aby takie afiliacje miały w ogóle sens.

Doskonale, jeśli prowadzony przez ciebie profil nawiązuje do produktów, jakie polecasz w linkach afiliacyjnych. Zyskujesz wówczas zaufanie, bo widać, że wiesz, o czym mówisz. Stajesz się poniekąd ekspertem.

Warto mieć też świadomość, że na platformie, jaką jest Facebook, dużo lepiej reklamują się produkty elektroniczne, sprzęt audio czy gry komputerowe. Instagram zaś stanowi doskonałe źródło promocji dla branży modowej, kosmetyków czy akcesoriów wyposażania wnętrz. Tutaj najbardziej liczą się zdjęcia. Obszerniejsze posty nie zyskują na uwadze. Dlatego na Instagramie linki afiliacyjne umieszcza się bezpośrednio pod zdjęciem.

Fotka ma zaś zwykle artystyczny charakter, jest ciekawie wykonana, czasem też poddana korekcie w programie graficznym. Ma jednak przyciągać uwagę i często bezpośrednio reklamować jakiś konkretny produkt, jak np. markę obuwia, lampę czy tapety. Użytkownik nie ma wrażenia, że jest bombardowany nachalną promocją, ponieważ wszystko ma swój estetyczny umiar.

Liczy się pomysł

Facebook oferuje możliwość korzystania z płatnych reklam, w zamian za co post dociera do większego grona odbiorców. Jeśli jednak masz dobry pomysł, jesteś pasjonatem danej tematyki i wiesz, jak przyciągnąć uwagę użytkowników, to będziesz potrafił zrobić furorę także przez kreatywne podejście do tematu.

Oczywiście, należy unikać wstawiania treści skandalicznych, bo i takie wielokrotnie się już pojawiały. Musisz się też liczyć z tym, że Facebook jest wyczulony na kontent tzw. „poprawny politycznie”. Jeśli więc uzna, że z jakich względów twój post, czy link afiliacyjny nie jest przystający do ich polityki, wówczas bez najmniejszych wyrzutów sumienia ci go usunie, a nawet zablokuje twoje konto.

Jeśli potrzebujesz porady, zapraszam do kontaktu, a chętnie pomogę wykonać pierwsze kroki do zarobkowania w Social Mediach.